Sluta konsumera?

När jag packade tittade jahg igenom min gaderob ( fråga mig inte varför men den ligger i systers rum) jag brukar inte vara där, utan jag brukar bara slänga mina valiga kläder jag använder på golvet,
men när jag tittade igenom gaderoben, såg jag e massa kläder jag glömt, det var, liksom konstigt.

Detta år har jag jobbat, och jobbat, hade t.o.m två jobb ett tag, men jag köppte upp alla pengar till kläder smik och godis,
jag menar, det är drykt, 13000 jag har känat i år, men jag har inte ett öre kvar, jag är luspank, och varför?
jo för att köpa kläder, kläder som jag inte behöver, kläder som jag tycket var snyggt..

Idag käner jag hyckleri, det är skönhetsidealet som har lurat mig hjärna så grymt mycket, lurat mig på en massa pengar jag kunde ha sparat till annat, det känns just nu som det är klädesafärerna som är bovet i dramat.!
jag har stödjt deras chefer, jag har betalat personalens lön och jag har betalat rika liv till delägare, för vad?

jo för att det är meningen i dagens samhälle att man ska ha fina kläder, man ska ha e stil, annars är man fattig, annars blir man mobbad och utfrågad.

Så jag har bestämt mig, jag ska sluta stödja klädesafärer med mina pengar, jag ska inte köpa kläder, jag har reda så mycket att det räcker och blir över, från och med nu, ska jag bara få nya kläder om det är någo som köper det till mig, inte köpa själv!



Turtle aka Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0